προσφατα

Μαθαίνω να κόβω με το ψαλίδι ! !

Η δεξιότητα, εκμάθησης κοψίματος με ψαλίδι, είναι πολύ σημαντική αλλά ταυτόχρονα και δύσκολη στο να επιτευχθεί. Πολλά παιδιά με ή χωρίς Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, πραγματικά δυσκολεύονται και καθυστερούν να μάθουν πώς να κόβουν με το ψαλίδι.


Παρόλα αυτά η συγκεκριμένη δεξιότητα είναι εξαιρετικά ωφέλιμη καθώς θεωρείται ως μία προ-γραφική δεξιότητα. Και αυτό γιατί το παιδί εξασκείται αρκετά χρησιμοποιώντας τα τρία δάκτυλα που χρησιμοποιούνται και στη γραφή. Το κόψιμο με το ψαλίδι λοιπόν, παρέχει αρκετή εξάσκηση στο παιδί και το βοηθά να συνδυάσει αλλά και να δυναμώσει τους μύες των τριών δακτύλων που εμπλέκονται στη γραφή. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνονται οι λεπτές κινητικές δεξιότητές του.  

Πώς αναπτύσσουμε την συγκεκριμένη δεξιότητα:

1.                  Μαθαίνουμε στο παιδί πώς να κρατά το ψαλίδι και πώς να το χρησιμοποιεί
2.                  Μαθαίνουμε στο παιδί πώς να κόβει μια γραμμή
Καλύτερα αυτές οι δεξιότητες να διδαχτούν ξεχωριστά!!!
Αρχικά, είναι πολύ σημαντικό να βεβαιωθούμε πως ο μαθητής κρατά το ψαλίδι με τον σωστό τρόπο.. με τον αντίχειρα δηλαδή μέσα στη μια τρύπα, το μεσαίο δάκτυλο μέσα στην άλλη τρύπα, και το δείκτη να στηρίζει πάνω στο εξωτερικό μέρος του ψαλιδιού. Εάν τα χέρια του παιδιού είναι πολύ μικρά καλό είναι να του προτείνουμε να τοποθετήσει το δείκτη και το μεσαίο δάκτυλο μαζί σε μια τρύπα. Εάν το παιδί είναι αριστερόχειρας, πρέπει να χρησιμοποιήσει ένα ψαλίδι ειδικό για αριστερόχειρες.
Εκμάθηση:
Αρχικά το παιδί κόβει σε μικρά κομματάκια μαλακά υλικά όπως πλαστελίνη. Μπορούμε να συνδυάσουμε τη συγκεκριμένη δραστηριότητα με παιχνίδι (π.χ. ετοιμάζω φαγητό, φτιάχνω γλυκό κ.α.)
Έπειτα κόβουμε αρκετά λεπτές λωρίδες χαρτιού (χρωματιστού) και λέμε στο παιδί να τις κόψει σε μικρά κομματάκια. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι αρκετά εύκολη καθώς το ψαλίδι πρέπει να ανοίξει και να κλείσει μόνο μια φορά . Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να μάθει και πότε πρέπει να σταματά η κίνηση του ψαλιδιού.
Αφού το παιδί εξοικειωθεί με αυτή τη δραστηριότητα και κίνηση προχωράμε σε κόψιμο λίγο μεγαλύτερων λωρίδων, τόσο ώστε να χρειάζονται δύο ανοιγοκλείματα του ψαλιδιού.
 Αμέσως επόμενο στάδιο, είναι το κόψιμο γραμμών. Αρχίζουμε με πιο χοντρές γραμμές και προχωρούμε σε πιο λεπτές καθώς το παιδί εξοικειώνεται. Σιγουρευόμαστε πως το κόψιμο των γραμμών δε ξεκινά από τις γραμμές που βρίσκονται κοντά στο άλλο χέρι που κρατά το χαρτί.
Έπειτα προχωράμε με το κόψιμο κύκλων. Μπορεί σε αυτό το στάδιο να χρειαστεί να σταθούμε πίσω από το παιδί και να του κρατάμε το χέρι υποστηρίζοντάς το, όπως επίσης να γυρνάμε το χαρτί σταθερά. Αφού αυτό γίνει ορισμένες φορές, έπειτα το παιδί θα μπορέσει και μόνο του να κόψει κυκλικά σχήματα.
Μετά δίνουμε στο μαθητή να κόψει και άλλα απλά σχήματα, όπως τρίγωνα και τετράγωνα.
Μόλις ο μαθητής κατακτήσει τα παραπάνω στάδια δεξιοτήτων, προχωρούμε στο κόψιμο πιο σύνθετων σχημάτων(αστέρι).

chouliara-specialeducation.blogspot.gr/2013/09/blog-post_6522.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Designed By