προσφατα

ΓΕΝΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ, ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

Η παρακάτω λίστα περιλαμβάνει μεθόδους που βοηθούν το νευρικό σύστημα να χαλαρώσει, να οργανωθεί ή και να το επαγρυπνήσει. Η λίστα αυτή, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σαν γενικός οδηγός, γιατί κάποιες δραστηριότητες που ένα παιδί το ηρεμούν κάποιο άλλο μπορεί να το επαγρυπνούν. Αυτές οι στρατηγικές μπορούν να ενσωματωθούν σε μια Αισθητηριακή Δίαιτα ή μπορούν να χρησιμοποιούσουν για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση μιας συγκεκριμένης κατάστασης.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ
·         Ζεστό ή χλιαρό μπάνιο
·         Μασάζ με βαθιά πίεση και τρίψιμο της πλάτης με ανακουφιστικό άγγιγμα
·         Τεντώματα
·         Κούρνιασμα μέσα σε υπνόσακο, σε πουφ ή σε μεγάλα μαξιλάρια
·         Τύλιγμα με κουβέρτα (ουδέτερης θερμοκρασίας) ή φάσκιωμα για μικρότερα παιδιά
·         Δυνατή πίεση και άγγιγμα δέρμα με δέρμα (με γυμνά χέρια)
·         Αργό κούνημα ή λίκνισμα σε κουνιστή καρέκλα  ή στα στην αγκαλιά ενός ενήλικα (ρυθμική κίνηση)
·         Αργο κούνημα μέσα σε κουβέρτα μπρος – πίσω
·         Ρούχα με λύκρα ή σπαντέξ (πολύ ελαστικό ύφασμα)
·         Φανέλα νεοπρενίου (νεοπρένιο = υλικό που χρησιμοποιείται για τις στολές των δυτών και για την διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος, άνετο υλικό)
·         Φανέλα ή κολάρο με βάρος
·         Καταπραϋντικές μυρωδιές όπως η λεβάντα, η μπανάνα και η βανίλια
·         Πιπίλισμα
·         Κρυψώνα, φρούριο ή μια ήσυχη γωνία για να ηρεμεί όποτε επιθυμεί
·         Κουνιστά παιχνίδια
·         Απαλή μουσική με σταθερό ρυθμό
·         Αγκάλιασμα ενός αρκουδιού με σκοπό να τον αγκαλιάζει οπότε επιθυμεί για να ηρεμεί
·         Προοδευτική χαλάρωση των μυών
·         Χαμήλωμα της έντασης του ήχου και το επίπεδο του φωτισμού (κλείστε την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα φώτα)

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ
Αυτές οι τεχνικές μπορούν να βοηθήσουν το ίδιο ένα παιδί υπό ή υπέρ κινητικό να προσηλωθεί και να συγκεντρωθεί.
·         Πιπίλισμα πιπίλας ή ενός σκληρού γλυκού
·         Δόνηση – χρήση δονούμενου μαξιλαριού, στυλό με δόνηση, παιχνίδια μασάζ με δόνηση
·         Δραστηριότητες Ιδιοδεκτικών ερεθισμάτων όπως κρεμιέμαι, τραβώ, σπρώχνω ή σηκώνω βαριά αντικείμενα
·         Μασάω ή φυσώ
·         Κολύμπι
·         Προσθήκη του ρυθμού στην δραστηριότητα

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗΣ
Οι τεχνικές αυτές μπορούν να βοηθήσουν ένα παιδί που είναι υπό – αποκριτικό σε εισερχόμενα ερεθίσματα, που είναι παθητικό ή ληθαργικό να γίνει πιο συγκεντρωμένο. Είναι σημαντικό να διαχωρίσουμε εάν το παιδί βρίσκεται σε κατάσταση «shut down» (κατεβάζω ρολά) λόγω αμυντικότητας. Σε αυτήν την περίπτωση αυτές οι τεχνικές δεν πρέπει να χρησιμοποιηθούν. Οι τεχνικές πρέπει να είναι ελεγχόμενες για να εμποδίζουν την υπέρ διέγερση.
·         Λαμπερός και έντονος  φωτισμός με εναλλαγή χρωμάτων και φρέσκος καθαρός αέρας
·         Γρήγορο κούνημα
·         Γρήγορες απρόβλεπτες κινήσεις (πήδημα σε μπάλα Pilates ή τραμπολίνο)
·         Κατανάλωση παγωμένου νερού ή ανθρακούχων αναψυκτικών
·         Παιχνίδι με παγωμένο νερό
·         Τρέξιμο – αμπάριζα , κρυφτό κ.λ.π.
·         Κάθισμα σε στρώμα νερού, σε φουσκωτά μαξιλάρια, σε λαστιχένιες πολυθρόνες
·         Ψέκασμα με παγωμένο νερό στο πρόσωπο
·         Δυνατή, γρήγορη μουσική και ξαφνικοί θόρυβοι
·         Παιχνίδια αίτιο – αποτέλεσμα με ήχους και φώτα
·         Έντονες μυρωδιές (κολόνια, μέντα)

·    Δωμάτιο με οπτικά ερεθίσματα για αύξηση της διέγερσης

ΠΗΓΗ : Yack, E., Sutton, S. , Aquilla, P. (2003). Building Bridges Through Sensory Integration: Therapy for Children with sensory integration. Future Horizons : USA

http://ergo-logo-therapeia.blogspot.gr/2014/03/blog-post.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Designed By