προσφατα

Κοίτα με να σε κοιτώ για μεγαλύτερα παιδιά.

Συνεχίζουμε τις δραστηριότητες για την ενίσχυση της προσοχής αυτή τη φορά σε παιδιά ηλικίας 1 έως 3.

Από την Αρχή μέχρι το τέλος.

Η ικανότητα να διατηρεί το παιδί τη προσοχή του από τη στιγμή της έναρξης της δραστηριότητας μέχρι το τέλος της είναι πολύ σημαντική.

Οδηγίες: Η ιδέα του παιχνιδιού είναι να τοποθετήσει το παιδί όλα τα κέρματα μέσα στο κεσεδάκι γιαουρτιού. Μπορείτε να φτιάξετε μια σχισμή στο καπάκι ενός άδειου καθαρού γιαουρτιού. Δώστε αρκετά κέρματα στο παιδί με διαφορετικά μεγέθη και δείξτε του πώς να τοποθετήσει τα κέρματα στη σχισμή. Δεν είναι αναγκαίο να το κάνετε με ένα κεσεδάκι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα κουτί παπουτσιών και να φτιάξετε πολλές διαφορετικές σχισμές με για να μπαίνουν τα κέρματα που έχουν όμως διαφορετικό μέγεθος. Μπορείτε να τρυπήσετε κάποιο ύφασμα και να πρέπει να περάσει το παιδί από μια κάλτσα τα κέρματα.

Τι μαθαίνουν: τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να μάθουν να εντείνουν τη προσοχή τους σε μια σχετικά εύκολη δραστηριότητα που δεν υπάρχει κίνδυνος να απογοητεύσει το παιδί ή να παρατήσει το παιχνίδι. Για κάποιο λόγο είναι πολύ διασκεδαστικό για τα παιδιά, πιθανό είναι αντιστρές παιχνίδι. Ακόμα βοηθά στη σωστή σύλληψη και άφεση μικρών αντικειμένων και στη σωστή αρίθμηση μιας και το παιδί μπορεί να μετρά τα κέρματα.

Μεταλλασόμενη εικόνα

Για αυτό το παιχνίδι θα χρειαστείτε κλωστές σε διαφορετικά χρώματα, κατά προτίμηση μάλλινες χοντρές κλωστές και ένα χαρτόνι απλό ή βελουτέ για διαφορετική αίσθηση.

Κάντε πολλές τρύπες στο χαρτόνι και περάστε μια κλωστή σε μερικές από αυτές τις τρύπες. Δείξτε στο παιδί πως το κάνουμε και αφήστε το να συνεχίσει βάζοντας όπως αυτό θέλει τις κλωστές και με οποιαδήποτε κατεύθυνση. Έτσι θα δημιουργείτε πάντα μια διαφορετική εικόνα στα μάτια του παιδιού.

Τι μαθαίνει: Τα παιδιά μαθαίνουν να δίνουν προσοχή στη δραστηριότητα για να ανακαλύψουν το τελικό αποτέλεσμα – εικόνα. Παίρνουν αποφάσεις για το πώς η εικόνα τους θα δείξει πιο διασκεδαστική και ενδιαφέρον και δημιουργούν. Επίσης η ατελείωτοι συνδυασμοί μπορεί να κάνουν το παιδί να διατηρήσει τη προσοχή του για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.


Κλειδοσκόπιο

Για αυτή τη δραστηριότητα θα χρειαστούμε ένα πλαστικό κουτί το οποίο θα έχει χωρίσματα έτσι ώστε να μπορέσουμε να τοποθετήσουμε μέσα σε αυτό πολλά διαφορετικά αντικείμενα. Μπορούμε να τοποθετήσουμε οποιοδήποτε μικρό αντικείμενο θέλουμε όπως κουμπιά, βόλους, παραμάνες, κουδουνάκια, φασόλια, φακές, πινέζες, πούπουλα, ξηρούς καρπούς, νομίσματα και ένα σωρό μικροαντικείμενα. Βάλτε τα αντικείμενα αυτά μέσα στο κουτί (στις διάφορε θέσεις) και κλείστε το καλά με μια ταινία που να είστε σίγουροι ότι το παιδί δε θα καταφέρει να το ανοίξει. Κάθε φορά που κουνάτε το κουτί το παιδί παρατηρεί τα αντικείμενα.

Τι μαθαίνουν: Τα παιδιά δέχονται οπτική και ακουστική ανατροφοδότηση κάθε φορά που τα ίδια κουνούν το κουτί και μπορούν να έχουν όλο αυτόν τον έλεγχο της δράσης. Επίσης μπορούν να ανακαλύπτουν και να μαθαίνουν αυτά τα μικρά αντικείμενα δίχως να υπάρχει ο κίνδυνος ατυχήματος και κατάποσης.

Μαγνητικό κυνήγι

Θα χρειαστούμε για αυτό το παιχνίδι μαγνήτες σε οποιοδήποτε μέγεθος, όσο πιο δυνατοί τόσο το καλύτερο. Δώστε στο παιδί μαγνήτες και πείτε του να ψάξει μέσα αλλά και έξω από το σπίτι που θα μπορέσει να κολλήσει ο μαγνήτης. Σε όποια επιφάνεια μπορεί ο μαγνήτης να κολλήσει δώστε του πολλούς έτσι ώστε να φτιάξει ένα σχέδιο ή ένα ανθρωπάκι που θα του αρέσει. Μπορείτε να του δώσετε και ένα χαρτόνι και να το τοποθετήσετε ανάμεσα από δυο μαγνήτες και κινώντας τον από κάτω μαγνήτη να κουνιέται ο πάνω και να τον οδηγεί το παιδί όπου θέλει. Ακόμα καλύτερα σε αυτό με το χαρτόνι ζωγραφίστε με το παιδί δρόμους και κάντε το μαγνήτη αυτοκίνητό το οποίο θα προχωρά ανάμεσα στους δρόμους.

Τι μαθαίνουν: τα παιδιά μαθαίνουν τις ιδιότητες και τις ομοιότητες των μετάλλων που μπορούν να κολλήσουν οι μαγνήτες. Μαθαίνουν να κοιτούν  εξονυχιστικά το περιβάλλον για να βρούν που μπορεί να κολλήσει ο μαγνήτης τους. Και μαθαίνουν κατεύθυνση και οριοθέτηση στο παιχνίδι με το δρόμο και το μαγνήτη – αυτοκίνητο.

Τι είναι μέσα στη κάλτσα;

Θα χρειαστούμε μια καθαρή κάλτσα και κοινά αντικείμενα που έχουμε όλοι στο σπίτι μας όπως ένα μολύβι, βόλους, ένα πορτοκάλι, μια μπανάνα, μια χτένα , ένα κουτάλι ή ένα πιρούνι ακόμα και ένα καρότο. Κρύψτε ένα ή δυο αντικείμενα τη φορά μέσα στη κάλτσα και πείτε στο παιδί να αισθανθεί το αντικείμενο έξω από τη κάλτσα και να βρεί ποιο είναι αυτό.

Τι μαθαίνουν: Τα παιδιά μαθαίνουν να επικεντρώνεται στο αισθητικό ερέθισμα που δέχονται τα δάχτυλά τους και να ανακαλύπτουν το αντικείμενο εντείνοντας ιδιαίτερα τη προσοχή τους. Σε μεγαλύτερα παιδιά μπορείτε να βάζετε γράμματα  ή αριθμούς (από πάζλ) και να βρίσκουν τα γράμματα.

http://www.ergodespoina.gr/?p=429

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Designed By