προσφατα

Ασκήσεις ενίσχυσης της οπτικής και ακουστικής αντίληψης

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε κάποια παιχνίδια που μπορεί να γίνουν για την άσκηση της οπτικής & ακουστικής αντίληψης, μνήμης, προσοχής και παρατηρητικότητας :

• Ασκήσεις για την οπτική αντίληψη
 ‘’Βρες τον άτακτο της παρέας’’ Δείχνουμε στο παιδί πολλές εικόνες της ίδιας ομάδας και μιας εικόνας άσχετης (π.χ πολλά λουλούδια κι ανάμεσα μια ομπρέλα , πολλά κουζινικά κι ανάμεσα μια μπάλα , πολλά φρούτα κι ανάμεσα ένα μολύβι). Το παιδί καλείται να βρει τον ‘’άτακτο’’ της παρέας και να τον βγάλει από το σύνολο.
 ‘’Οι κομματιασμένες φωτογραφίες’’ Μεγάλες φωτογραφίες , που έχουμε κόψει σε μικρότερα ίσα κομμάτια (puzzles). Το παιδί καλείται να βρει τα κομμάτια κάθε φωτογραφίας και να τα συναρμολογήσει ώστε να φανεί τι παριστάνει η φωτογραφία.
 Κατάλληλα παιχνίδια είναι :
• οι τόμπολες – λότοι σχημάτων και χρωμάτων
• τόμπολες – λότοι αγοριών και κοριτσιών
• τόμπολες – λότοι με διπλές εικόνες
• τόμπολες – λότοι αποχρώσεων
• τόμπολες – λότοι γεωμετρικών σχημάτων
 • γεωμετρικά ντόμινο

 • Ασκήσεις για την οπτική μνήμη
 ‘’Ο ιχνογράφος που έχασε τη μνήμη του’’ Κρατάμε μια αφίσα την οποία δείχνουμε στο παιδί και το αφήνουμε να την παρατηρήσει προσεχτικά για μερικά λεπτά. Έπειτα την κρύβουμε και το παιδί καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις του τύπου : πόσα πρόσωπα υπάρχουν στην αφίσα ή ποιο είναι το χρώμα του τάδε αντικειμένου.
  ‘’Τι λείπει’’ Τοποθετούμε πάνω σε ένα τραπέζι μερικά αντικείμενα οικεία στο παιδί. Αφού τα παρατηρήσει προσεχτικά κρύβουμε ένα και το παιδί καλείται να μας πει ποιο αντικείμενο λείπει. • Ασκήσεις για την ακουστική αντίληψη
 ‘’Μάντεψε από πού προέρχεται ο ήχος’’ Έχουμε διάφορα μουσικά όργανα τοποθετημένα μέσα σε ένα χαρτοκιβώτιο , των οποίων τον ήχο ήδη γνωρίζει το παιδί. Του ζητάμε να κλείσει τα μάτια και να αναγνωρίσει από ποιο όργανο προέρχεται κάθε φορά ο ήχος που παράγουμε.
 ‘’Βρες το λάθος’’ Τραγουδάμε κάποιο τραγούδι πολύ γνωστό στο παιδί , αντικαθιστώντας μια λέξη με μια άλλη – λάθος. Το παιδί καλείται να την επισημάνει και να βρει τη σωστή.


Μάθημα:πρώιμη παρέμβαση σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες,  Καθηγητής: Καραμπατζάκη


ΠΗΓΗ:http://imm.demokritos.gr/epeaek/iliko_exidikeusis_elearn_details_par.aspmath_id=29&ipoenotita_id=95

ΣΟΦΙΑ Μ. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ S.I.
www.anaptixipaidiou.gr

http://anaptixipaidiou.blogspot.gr/2013/09/blog-post_12.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Designed By