προσφατα

Ανάπτυξη 2-3 ετων

  Λαμβάνουμε πάντοτε υπόψη ότι οι πίνακες αναφέρονται στο μέσο όρο τυπικής ανάπτυξης και ενδέχεται να υπάρχουν μικρές αποκλίσεις.


Η ισορροπία αναπτύσσεται καλύτερα περίπου στα 3 έτη οπότε και μπορεί να ισορροπεί για λίγο και στο ένα πόδι αλλά και να κάνει ποδήλατο με βοηθητικές ρόδες.

Στα 2.5 χρόνια περιμένουμε να λέει φρασούλες με 3-4 λέξεις και να γνωρίζει το όνομά του. Στα 3 έτη μιλά πλέον άνετα απαντάει σε ερωτήσεις ενώ χρησιμοποιεί πληθυντικό και χρόνους και σιγά-σιγά μπαίνει στην φάση των πολλών ερωτήσεων.

Σε ηλικία 2 ετών μπορεί να βγάζει τα ρούχα του και να γυρίζει τα χερούλια. Τρώει μόνο του με πηρούνι και κουτάλι σε ηλικία περίπου 3 ετών και μπορεί πλέον να αντιγράφει κύκλο και σταυρό, δοκιμασίες που απαιτούν συντονισμό κινήσεων, λογική και οργάνωση δείχνοντας την οπτικοκινητική του ωρίμανση. Ταυτόχρονα διακρίνει πλέον και την διαφορά μεγεθών, μικρό-μεγάλο.

Τουαλέτα ζητάει ήδη από τα 2 έτη και ειδοποιεί ενώ στα 3 έτη περιμένουμε να ελέγχει πλέον τους σφιγκτήρες του και την νύκτα.

http://www.paidiatriki.com/



Χαρακτηριστικά της αδρής κινητικότητας

Περπατάει μια ίσια γραμμή 18 με 2 χρόνια
Κάνει πεντάλ σε τρίκυκλο ποδήλατο 2 χρόνων
Ανεβαίνει σκαλοπάτια αβοήθητο , κάνοντας βήματα σημειωτόν , μονόπλευρα 2 χρόνων
Τρέχει , αλλά δεν μπορεί να κάνει άμεσες μεταβολές της κίνησης 2 με 3 χρόνων.

Χαρακτηριστικά της λεπτής κινητικότητας

Χτίζει πύργο με οκτώ κύβους μιας ίντσας 27 μηνών
Γυρίζει χερούλι πόρτας 27 μηνών
Ξεβιδώνει πώματα από βάζο 27 μηνών
Συγκρατεί μολύβι 2 ½ ετών
Λύνει κορδόνια παπουτσιού 2 ½ ετών
Αντιγράφει κύκλο 2 ½ ετών
Χτίζει πύργο με δέκα κύβους μιας ίντσας 3 ετών
Συγκρατεί μολύβι σαν ενήλικας 3 ετών
Περνάει σε κορδόνι 4 χάντρες σε 2 λεπτά 3 ετών
Κόβει με ψαλίδι 3 ετών


Κοινωνικά και προσαρμοσμένα χαρακτηριστικά λεπτής κινητικότητας

Μιμείται άλλα παιδιά στο παιχνίδι 27 μηνών
Τρώει με πιρούνι 27 μηνών
Ξεκουμπώνει μεγάλα κουμπιά 27 μηνών
Δείχνει ανάγκη να πάει στην τουαλέτα 27 μηνών
Πλένει και στεγνώνει τα χέρια του 2 ½ ετών
Ντύνεται με βοήθεια 2 ½ ετών
Αποφεύγει ειδικούς κινδύνους 2 ½ ετών
Μπορεί να συμπληρώσει τρία (3) κομμάτια –σχήματα πίνακα 2 ½ ετών
Παίρνει στροφές 3 ετών
Τρώει μόνο του με κουτάλι και πιρούνι 3 ετών






ΠΙΝΑΚAΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 

2-3 ετών
o Μειώνεται το άγχος του αποχωρισμού
o Είναι εξαιρετικά δραστήριο και δείχνει να μην κουράζεται
o Αντιδρά στην οριοθέτηση
o Δεν κατανοεί τον κίνδυνο
o Ζητά την άμεση ικανοποίηση των επιθυμιών του και αντιδρά σε κάθε αναβολή τους
o Φέρεται εγωκεντρικά
o Αρχίζει να αναπτύσσει γνώμη για το τι θέλει και τι δε θέλει
o Αναπτύσσει δικές του συμπεριφορές
o Εκδηλώνει συνειδητές συμπεριφορές αγάπης και διαμαρτυρίας
o Είναι έτοιμο να δεχθεί όρια σχετικά με τη σωματική του ασφάλεια
o Γνωρίζει το φύλο του

ΠΙΝΑΚΑΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

2 - 3 ετών
o Ζητάει αντικείμενα με το όνομά τους
o Καταλαβαίνει και εξηγεί τη χρήση αντικειμένων
o Καταλαβαίνει τις έννοιες «ένα-πολλά»
o Χρησιμοποιεί πληθυντικό αριθμό
o Ο λόγος του γίνεται ολοένα και πιο κατανοητός
o Φτιάχνει προτασούλες 3 ή 4 λέξεων
o Ακολουθεί απλές εντολές και απαντά σε απλές ερωτήσεις
o Κάνει αρκετά γραμματικά λάθη
o Χρησιμοποιεί το λόγο για να εκφράσει τις ανάγκες του
o Το λεξιλόγιό του περιλαμβάνει έως 250 ή και περισσότερες λέξεις

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (ΑΔΡΗ ΚΑΙ ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΣΗ)

2-3 ετών
o Ανεβοκατεβαίνει σκαλιά μόνο του
o Στέκεται στο ένα πόδι
o Στέκεται στις μύτες
o Κάνει τούμπα
o Αρχίζει να χρησιμοποιεί ψαλίδι
o Αρχίζει να ξεβιδώνει (π.χ. καπάκι από μπουκάλι)
o Παίζει με πλαστελίνη και φτιάχνει μπαλίτσες
o Γράφει κάθετες, οριζόντιες και κυκλικές γραμμούλες

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ (ΔΚΖ)

2 - 3 ετών
o Αρχίζει να ντύνεται κα να γδύνεται μόνο του
o Τρώει το ίδιο φαγητό με την οικογένεια στο τραπέζι
o Αποκτά έλεγχο του εντέρου κατά τη διάρκεια της μέρας
o Προσπαθεί να πλύνει μόνο του τα χέρια και το πρόσωπό του
o Μαζεύει τα παιχνίδια του μετά από υπόδειξη
o Φυσάει τη μύτη του όταν του το θυμίζουν

http://www.anima-therapy.com/






Δεξιότητες ανάγνωσης ενός παιδιού ανα ηλικία

2-3 Ετών
Ø Γνωρίζει τη λειτουργία και τη χρήση του γραπτού λόγου - οι λέξεις αποκτούν σημασία και σκοπό.

Ø Δείχνει και κατονομάζει πολλές συνήθεις εικόνες από βιβλία.
Ø Αποκτάει κάποια αγαπημένα βιβλία και απολαμβάνει να του τα διαβάζουν ξανά και ξανά.
Ø Αρχίζει να κάθεται μόνο του και να κοιτάει βιβλία.
Ø Γυρνάει μια σελίδα τη φορά.
Ø Γνωρίζει ότι τα βιβλία έχουν μπροστινή και πίσω όψη.
Ø Γνωρίζει πώς να ανοίγει και να κρατάει τα βιβλία.
Ø Γνωρίζει την κατεύθυνση της εκτύπωσης των βιβλίων (από αριστερά προς τα δεξιά).
Ø Απολαμβάνει να του διαβάζουν βιβλία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (5-15 λεπτά).


http://anaptixipaidiou.blogspot.com/


Οι πληροφορίες - γνώσεις που ακολουθούν δεν υποκαθιστούν με κανένα τρόπο τις τακτικές επισκέψεις στον Παιδίατρο ο οποίος παρακολουθεί τη φυσιολογική ανάπτυξη ενός παιδιού (Νεογέννητο, βρέφος, μωρό, παιδί, έφηβος). Κάθε παιδί είναι ένα ξεχωριστό άτομο. Δε μοιάζει με κανένα άλλο. Η ανάπτυξη ενός παιδιού δεν μπαίνει σε αυστηρά χρονικά όρια. Μπορεί ένα παιδί να υστερεί λίγο στην ανάπτυξη του λόγου αλλά να είναι πιο μπροστά όσον αφορά την κινητικότητα ή το αντίθετο. Αν όμως απασχολεί τους γονείς οτιδήποτε σχετικά με τη φυσιολογική ανάπτυξη ενός παιδιού, πρέπει αμέσως να συμβουλευτούν τον παιδίατρο.

Κινητικότητα - παιδί 2 χρονών

1. Το παιδί ελεύθερα ανεβαίνει - κατεβαίνει σκάλες.
2. Χοροπηδά στο πάτωμα με τα δυο πόδια.
3. Ανοίγει πόρτες.
4. Σκαρφαλώνει στα έπιπλα.
5. Πλένει, σκουπίζει τα χέρια του.
6. Χρησιμοποιεί άνετα φλιτζάνι, κουτάλι.
7. Βγάζει κάλτσες, παπούτσια, παντελόνι.
8. Χτίζει πύργο με 6 κύβους.

Κοινωνικότητα, Αντίληψη - παιδί 2 χρονών

1. Το παιδί ρωτά συνεχώς ερωτήσεις. Τι είναι αυτό, τι είναι το άλλο κτλ.
2. Αντιγράφει δραστηριότητες των μεγάλων.
3. Διαλέγει τα παιχνίδια του. Ξέρει να τα χρησιμοποιεί σωστά.
4. Λέει ότι θέλει να ουρήσει.

 Ακοή, Ομιλία - παιδί 2 χρονών

1. Το παιδί έχει λεξιλόγιο μεγαλύτερο των 50 λέξεων.
2. Ρωτά συνέχεια "τι είναι τούτο", "τι εκείνο".
3. Χρησιμοποιεί φράσεις άρνησης "όχι πάω", "όχι νερό".
4. Συνδυάζει 2-3 λέξεις για να σχηματίσει μικρές προτάσεις.
5. Αρχίζει να ρωτά χρησιμοποιώντας δυο λέξεις "που παπά;"
6. Χρησιμοποιεί ρήματα, αντωνυμίες.

Χρήσιμες συμβουλές προς γονείς - παιδί 2 χρονών

• Γονείς, ελαττώστε το χρόνο παρακολούθησης τηλεόρασης. Μην χρησιμοποιείτε την τηλεόραση σα νταντά.
• Μην ανησυχείτε αν το παιδί θέλει να μάθει για τα μέρη του σώματος. Προσπαθήστε να του εξηγήσετε χρησιμοποιώντας τη σωστή ορολογία.
• Κανονίστε να παίζει με ασφάλεια έξω στην αυλή. Είναι σημαντικό να μάθει να παίζει μαζί με άλλα παιδιά της ίδιας ηλικίας.
• Να διαβάζετε στο παιδί βιβλία με εικόνες. Με τον τρόπο αυτό εμπλουτίζετε το λεξιλόγιο του.
• Είναι δύσκολο να εξηγήσετε κανόνες σε ένα δίχρονο παιδί. Γι αυτό όταν κάτι πρέπει να γίνει προσπαθήστε να γίνει με ένα ευχάριστο τρόπο.
• Δώστε στο παιδί το δικαίωμα της επιλογής, αλλά όχι της ανοικτής επιλογής. Δηλαδή, θέλεις αυτό ή το άλλο. Δεν χρειάζεται πάντα να ρωτάτε "Τι θέλεις μωρό μου".
• Δώστε στο παιδί κάποιες εναλλακτικές λύσεις για κάτι που θέλει να κάνει και του το απαγορεύετε.
• Αποφύγετε όσο είναι δυνατό τις έντονες αντιπαραθέσεις. Δεν θα υπάρξει νικητής.

http://www.paidiatros.com/

25ος - 30ος μήνας

Αδρή κινητικότητα


• Αν πέσει σηκώνεται μόνο του και συνεχίζει την πορεία του.
• Βαδίζει στις μύτες.
• Χοροπηδά αυτόνομα.
• Πηδά από χαμηλό ύψος και με τα 2 πόδια.
• Μεταφέρει αντικείμενα καθώς περπατά.
• Κάνει κούνια.

Λεπτή κινητικότητα

• Πλένει τα χέρια του με σαπούνι.
• Προσπαθεί να βάλει τα παπούτσια του.
• Τραβά γραμμές πάνω σε χαρτί.
• Προσπαθεί να διασταυρώσει κάθετες γραμμές.

Αντίληψη - Συμπεριφορά - Επικοινωνία

• Βοηθάει στο συγύρισμα του δωματίου.
• Μιλάει για τον εαυτό του («εγώ»).
• Ταξινομεί σωστά 3 χρώματα.
• Ρουφά με το καλαμάκι.
• Υπακούει σε 2 διαφορετικές εντολές ταυτόχρονα.
• Πίνει με φλυτζάνι.
• Ξεβιδώνει ένα απλό καπάκι.
• Ζητάει να το βάλουν για τσίσα και κακά όταν θέλει.
• Παίζει ευχαρίστως μόνο του, αλλά προτιμά να έχει κι έναν μεγαλύτερο δίπλα του.
• Κατανοεί 500 - 900 λέξεις.
• Έχει λεξιλόγιο έκφρασης 50 - 250 λέξεων (περίοδος ταχείας ανάπτυξης).

http://www.healthview.gr/




36ος μήνας

Αδρή κινητικότητα


• Η βάδιση «αυτοματοποιείται».
• Ανεβαίνει σκάλες.
• Κάνει ποδήλατο με 3 ρόδες.
• Πηδά πάνω από 1 εμπόδιο.
• Χορεύει.
• Τρέχει.
• Κατεβαίνει σκαλιά (σκαλί-σκαλί ή καθιστό).
• Στέκεται στο 1 πόδι για αρκετά δευτερόλεπτα.
• Σκαρφαλώνει παντού.
• Κάνει τσουλήθρα.

Λεπτή κινητικότητα

• Ξεκουμπώνει μεγάλα κουμπιά.
• Μπορεί να φορέσει μόνο του ένα απλό παντελόνι.
• Ζωγραφίζει και ονοματίζει τη ζωγραφιά του.
• Αρχίζει η χρήση μαχαιροπίρουνου.
• Περνά χάντρες μέσα από σπάγκο.
• Χτίζει πύργο με περισσότερους από 6 κύβους.

Αντίληψη - Συμπεριφορά - Επικοινωνία

• Τηρεί κανόνες παιχνιδιού.
• Εντάσσεται σε ομάδα.
• Ξεχωρίζει αγόρι - κορίτσι.
• Επαναλαμβάνει μια φράση με 4 - 5 λέξεις.
• Χρησιμοποιεί το «γιατί», «ποιος», «πότε», «πού».
• Κατασκευάζει «γέφυρα» με 3 κύβους.

http://www.healthview.gr/





Πρόγραμμα λεπτής κινητικότητας 21 - 29 μηνών 

http://anaptyksi.blogspot.com/2011/11/21-29.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Designed By