προσφατα

Δραστηριότητα : Δέσιμο φιόγκου με κορδόνι

Καθημερινά χρειάζεται να δέσουμε τα κορδόνια στα παπούτσια μας. Όποιος, όμως, δεν τα καταφέρνει είναι συνεχώς εξαρτημένος από κάποιον άλλο. Ένας ενήλικας φτιάχνει ένα φιόγκο, με κλειστά τα μάτια, εντελώς αυτόματα. Φαντασία, λεπτή κινητικότητα, κιναισθητικά αντίληψη, οπτικοκινητικός συντονισμός είναι απαραίτητα.



Στόχος : δέσιμο φιόγκου στα κορδόνια παπουτσιού.

Υλικά : χρειάζεται μία ξύλινη κατασκευή με κορδόνια ή ένα βαρύ παπούτσι, πχ ένα παπούτσι σκι ώστε να μην γλιστράει και να είναι σταθερό. Τα κορδόνια να είναι το κάθε ένα διαφορετικό χρώμα

Ηλικία : ο βαθμός πολυπλοκότητας και διαφοροποίησης του δεσίματος του φιόγκου προϋποθέτει υψηλή ικανότητα συντονισμού των λεπτών κινήσεων και αντίληψη χώρου. Γι’ αυτό κρίνεται αναγκαίο το παιδί να έχει ηλικία περίπου 6 ετών και την αντίστοιχη κινητική ωριμότητα.

Εξέλιξη δραστηριότητας :

    δέσιμο κόμπου
    φτιάξιμο θηλιάς
    διασταύρωση των θηλιών
    η δεξιά θηλιά περνιέται γύρω από την αριστερή και κάτω από αυτήν και τραβιέται μέσα από το άνοιγμα των διασταυρωμένων θηλιών
    γερό τράβηγμα και των δύο θηλιών , ώστε να σχηματιστεί ο φιόγκος


Δραστηριότητα :
1. Ο θεραπευτής φτιάχνει έναν κόμπο και μετά ένα φιόγκο , σχηματίζοντας δύο μεγάλες θηλιές, τις τοποθετεί σταυρωτά και πλέκει την δεξιά θηλιά ( μπλε) γύρω από την αριστερή ( κίτρινη ), ενώ τις τραβάει χαλαρά μέσα στο άνοιγμα. Ο φιόγκος είναι έτοιμος αλλά όχι σφιγμένος. Τότε δίνει την οδηγία στο παιδί να φτιάξει τον φιόγκο. Καλό είναι αρχικά να το καθοδηγεί τοποθετώντας τα χέρια του πάνω στο φιόγκο και συγκεκριμένα κάθε δείκτη και αντίχειρα σε κάθε θηλιά, για να την τραβήξει σφιχτά. 

2. Ο θεραπευτής κατασκευάζει ένα κόμπο , κατόπιν σχηματίζει τις δύο θηλιές και τις τοποθετεί σταυρωτά. Έπειτα, βοηθάει το παιδί να κρατήσει τον αριστερό κίτρινο φιόγκο με το αριστερό χέρι, ενώ ο θεραπευτής πλέκει την δεξιά μπλε θηλιά γύρω από την αριστερή κίτρινη και την περνάει μέσα από το άνοιγμα κάτω από τις σταυρωτές θηλιές. Δώστε προσοχή μα κρατηθούν οι θηλιές γερά με τον δείκτη και τον αντίχειρα και να σφιχτεί γερά ο φιόγκος για να κρατήσει. 

3. Καθοδηγήστε το χέρι του παιδιού ώστε να βάλει την δεξιά μπλε θηλιά γύρω από την αριστερή και να την περάσει μέσα από το άνοιγμα. Παράλληλα, με τον αριστερό δείκτη και αντίχειρα συγκρατεί το σημείο επαφής. Με αυτό τον τρόπο έχει ολοκληρωθεί ένας χαλαρός φιόγκος. Στη συνέχεια το παιδί παίρνει με το αριστερό χέρι την αριστερή κίτρινη θηλιά και με το δεξί την δεξιά μπλε θηλιά και τις τραβάει , ώστε να φτιαχτεί ένας φιόγκος.

4. Ο θεραπευτής δένει ένα κόμπο και σχηματίζει δύο θηλιές, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να βρίσκονται η μία δίπλα στην άλλη. Στη συνέχεια δείχνει πως οι θηλιές θα τοποθετηθούν σταυρωτά και συγκεκριμένα η μπλε πάνω στην κίτρινη. Καθοδηγεί το παιδί ώστε να σχηματίσει τις θηλιές χωρίς βοήθεια. Να τις κρατάει με δείκτη και αντίχειρα την κάθε μία στο σημείο που εφάπτονται. Κατόπιν να τις βάλει σταυρωτά ώστε να σχηματιστεί ένα άνοιγμα. Μέσα από αυτό το άνοιγμα πρέπει να περαστεί η μπλε θηλιά. Μετά πλέκεται γύρω από την κίτρινη και την ξαναπερνά μέσα από το άνοιγμα. Ο φιόγκος είναι έτοιμος. Στο τέλος θα σφιχτεί σταθερά τραβώντας τις θηλιές με αντίθετη κατεύθυνση.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ : κάθε βήμα θα πρέπει να επαναληφθεί αρκετές φορές μέχρι να κατακτηθεί.

http://anaptixipaidiou.blogspot.gr/

Δεξιοτητες λεπτης κινητικοτητας (Fine motor skills), Κιναίσθηση (Kinesthesia), Οπτικο-κινητικος συντονισμος (Eye hand coordination)


Και μια κατασκευή  diy για να βοηθήσετε ακόμη περισσότερο το παιδί σας



http://salsapie.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Designed By