προσφατα

Τριποδική σύλληψη

ΕΠΑΡΚΗ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΥΛΛΗΨΗΣ:

ΤΡΙΠΟΔΙΚΗ ΑΠΛΗ : Σύλληψη του γραφικού εργαλείου με τα 3 δάκτυλα (Αντίχειρας-Δείκτης-Μέσος)
ΤΡΙΠΟΔΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ: Σύλληψη του γραφικού εργαλείου με τα 2 δάκτυλα (Αντίχειρας-Δείκτης) το τρίτο δάκτυλο (Μέσος) σταθεροποιεί
ΤΡΙΠΟΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ :Σύλληψη του γραφικού εργαλείου με τα 3 δάκτυλα (Αντίχειρας-Δείκτης-Μέσος) αλλά το γραφικό εργαλείο περνάει ανάμεσα από Δείκτη-Μέσο

http://www.proseggisi.gr/?

Η σύλληψη του μολυβιού είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για τη σωστή εκτέλεση των γραπτών εργασιών και είναι ένα κομμάτι όπου ο Eργοθεραπευτής μπορεί
να επέμβει. Η Benbow όρισε την ιδανική σύλληψη του μολυβιού ως μια δυναμική τριποδική σύλληψη με έναν ανοιχτό χώρο μέσα στην παλάμη. Αυτός ο ανοιχτός χώρος σε συνδυασμό με τα κερκιδικά δάχτυλα επιτρέπει στον αντίχειρα, το δείκτn και το μέσο να έχουν μεγαλύτερη
κάμψη, έκταση και κυκλική κίνηση με ένα μολύβι κατά τη διάρκεια του γραψίματος
Όταν, λοιπόν, η σύλληψη του μολυβιού επηρεάζει αρνητικά την εκτέλεση των γραπτών εργασιών, τότε ο Εργοθεραπευτής μπορεί να τροποποιήσει τον τρόπο σύλληψης χρησιμοποιώντας κάποιο μέσο, όπως μια ειδική πιάστρα μολυβιού.
Συνήθως, παρεμβαίνουμε και σε ανώριμες συλλήψεις των εργαλείων γραφής ακόμη και όταν το αποτέλεσμα της γραφής είναι καλό και αυτό διότι τις περισσότερες φορές επηρεάζεται αρνητικά η ταχύτητα (δηλαδή τα παιδιά αυτά γράφουν πιο αργά ή στο μέλλον –όπου και οι
απαιτήσεις θα είναι μεγαλύτερες- θα γράφουν πιο αργά) ή η προσπάθεια που καταβάλλεται από τα παιδιά (τώρα ή στο μέλλον) είναι υπερβολικά μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, με συνέπεια την κόπωση, την εξάντληση και την απογοήτευση. Ειδικές πιάστρες, δακτυλίδια, ακόμα και νάρθηκες μπορεί να χρησιμοποιηθούν ή άλλες τεχνικές, όπως η σύλληψη ενός μικρού αντικειμένου π.χ. μικρό κομματάκι πλαστελίνης ή γόμες με τα ωλένια δάκτυλα, η
οποία προάγει μια ωριμότερη σύλληψη του μολυβιού από τα κερκιδικά δάκτυλα. Άλλα εργαλεία που υποστηρίζουν τη γραφή είναι τα μολύβια με επιπρόσθετο βάρος (υπάρχουν στο εμπόριο) που χρησιμοποιούνται σε περιπτώσεις αχνής γραφής και τρέμουλου και ειδικά βραχιόλια για καλύτερη σταθεροποίηση του

• Εργαλεία γραφής. Ο τύπος των εργαλείων γραφής που χρησιμοποιεί ένας μαθητής για να γράψει μπορεί να παίξει τόσο θετικό όσο και αρνητικό ρόλο στο αποτέλεσμα της γραφής. Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν επιλογές ανάμεσα σε μια πληθώρα διαφορετικών υλικών για γραφή όπως: κιμωλία, ειδικά στυλό με φως, με δόνηση ή με βάρος, δακτυλομπογιές, νερομπογιές, παστέλ, τζελ για τα μαλλιά, μαρκαδόροι κ.ά.
• Επιφάνειες γραφής. Μια πληθώρα διαφορετικών χαρτιών γραφής πρέπει να είναι διαθέσιμα στα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Χαρτιά χοντρά ή λεπτά, ματ ή γυαλιστερά, χρωματιστά, με γραμμές ή χωρίς γραμμές, με περιθώρια ή όχι, με τετραγωνάκια, με διακριτές γραμμές για τη σωστή τοποθέτηση των γραμμάτων (π.χ. τετραχάρακο τετράδιο).
Ο Εργοθεραπευτής και ο Παιδαγωγός πρέπει να παρέχουν στο μαθητή τη δυνατότητα να πειραματιστεί με διαφόρων ειδών χαρτιά γραφής μέχρι να ανακαλύψει αυτό που του
προσφέρει τη μέγιστη βοήθεια. Οι περισσότερες έρευνες επιβεβαιώνουν ότι το χαρτί με τις γραμμές βελτιώνει την επίδοση των παιδιών στη γραφή σε σύγκριση με τη χρήση χαρτιού χωρίς γραμμές.
Εναλλακτικά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και άλλες επιφάνειες γραφής όπως πίνακας κιμωλίας, γραφή με το δάκτυλο σε άμμο, πάνω σε καθρέφτη με αφρό ξυρίσματος.
Η γραφή σε κάθετο επίπεδο (π.χ. στον τοίχο) προάγει την ενδυνάμωση και τη σταθερότητα του ώμου και του καρπού.

http://www.iatrikionline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Designed By