προσφατα

Παιχνίδια ανέξοδα και πρωτότυπα

Λίγο η κρίση, λίγο η ελλειψη χώρου, λίγο η εναντίωση στον καταναλωτισμό, καλό θα ήταν να ψάχναμε να βρούμε καινούργια παιχνίδια για να παίζουμε με τα παιδιά μας, χωρίς να ξοδέψουμε σχεδόν τίποτα. Καμμιά φορά στερεύουμε βέβαια απο ιδέες, οπότε κάθε ιδέα ευπρόσδεκτη.

Έχω γράψει για το μποουλινγκ, το μπάσκετ, πρόσφατα αγοράσαμε και ενα τερμα για ποδόσφαιρο... όλα αυτά κόστισαν ελάχιστα.

Συνεχίζω με αυτά που βρήκα και έπεται συνεχής ανανέωση....





Ψαλίδι και κολαζΑπασχόληση για ηλικίες από 2,5 και πανω, ή και σε μικρότερες ηλικίες αρκεί να χρησιμοποιείτε εσείς το ψαλίδι και την κόλλα . Κόψτε φωτογραφίες απο περιοδικά, εφημερίδες, φυλλάδια κλπ και φτιάξτε κολαζ μαζί με το παιδί σας. Είτε επιλέγοντας συγκεκριμένο θέμα είτε όχι φτιάξτε και στολίστε τα έργα σας για να τα καμαρώνετε παρέα !

σημειωση. σκέφτομαι να ξεκινήσω σιγά σιγά να του δείξω πως χρησιμοποιούμε το ψαλίδι. Είναι μια πολύ καλή άσκηση για την τριποδική σύλληψη (στην οποία θα αναφερθώ εκτενέστερα σε άλλο άρθρο), για τον συντονισμό χέρι - μάτι αλλά και για την φαντασία μας η οποία δεν βρηκε ακομη τρόπο να ξεδιπλωθεί μια που δεν μιλάμε ακόμη....


Ένα για σένα και ενα για μένα
Μαζέψτε μικρά αντικείμενα, ότι μπορείτε να φανταστείτε, και αρχίστε να τα μοιράζεστε με το παιδί σας. Σιγά σιγά βαλτε το στη διαδικασία να το κάνει κι αυτό. Μόλις δείτε οτι έχει μπει στο πνεύμα, βάλτε και τρίτο πρόσωπο στο παιχνίδι

σημείωση. έτσι αρχίζει να μαθαίνει την έννοια της μοιρασιάς, καθώς και το να περιμένει την σειρά του, σημαντικό μάθημα για τα ανυπόμονα παιδιά που θέλουν να γίνεται πάντα το δικό τους

Ζωγραφική
Μπογιές κάθε είδους, πολλά χαρτιά και ατελειώτες ωρες απασχόλησης.....





"Έλα να χωρίσουμε τα άπλυτα ρούχα":Παιχνίδι ταξινόμησης.2+


Στην ομάδα των παιχνιδιών που γίνονται για την ανάπτυξη των μαθηματικών εννοιών στη προσχολική ηλικία είναι και τα παιχνίδια ταξινόμησης. Η ικανότητα της ταξινόμησης εξελίσσεται προοδευτικά όσο το παιδί περνά απο τη βρεφική στη νηπιακή ηλικία. Έτσι στην αρχή τα παιδιά συμπεριφέρονται σε όλα τα αντικείμενα με τον ίδιο τρόπο πχ. όλα θέλουν να τα βάλουν στο στόμα για να τα γνωρίσουν. Σιγά, σιγά όμως προσέχουμε ότι ένα μικρό παιδί θα χτυπήσει το ξύλο στο πάτωμα, θα σπρώξει την μπάλα, θα προσπαθήσει να καρφώσει με το πιρούνι κτλ. Αυτό συμβαίνει γιατί ξεκινά να ταξινομεί τα ερεθίσματα που δέχεται σε κατηγορίες. Κάνει μια πρώτη ταξινόμηση σε βασικές κατηγορίες πχ. ότι είναι στρογγυλό το κυλάμε και έπειτα ομαδοποιώντας και επανομαδαποιώντας φτιάχνει και ενδιάμεσες κατηγορίες.

Η διαδικασία της κατηγοριοποίησης γίνεται όλο και πιο πολύπλοκη μέχρι που το παιδί φτάνει να μπορεί να ταξινομεί όχι μόνο απτά αντικείμενα αλλά έννοιες και σύμβολα όπως είναι οι αριθμοί πχ. το 10: είναι δεκάδα, ζυγός, πριν το 11 κα.

Είναι λοιπόν σημαντικό να παίζουμε με τα παιδιά παιχνίδια που ταξινομούν για να αναπτύξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο αυτή την βασική προμαθηματική έννοια ενώ για παιδιά που ήδη γνωρίζουμε ότι αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες κρίνεται αναγκαίο να ενισχύουμε αυτή την ικανότητα.

Πως γίνεται λοιπόν μια άκρως συνηθισμένη δουλειά στο σπίτι ένα χρήσιμο γνωστικό παιχνίδι;

Δραστηριότητα: "Έλα να χωρίσουμε τα άπλυτα ρούχα"! Βάλτε το παιδί να συμμετέχει στη διαδικασία χωρίζοντας τα ρούχα σε διαφορετικές κατηγορίες κάθε φορά.

Οι κατηγορίες ανάλογα με την ηλικία του παιδιού μπορεί να είναι:

-ανοιχτόχρωμα - σκούρα

-πετσέτες - ρούχα

- σεντόνια - ρούχα

-εσώρουχα - ρούχα

-ρούχα λεπτά - ρούχα χοντρά

- αυτά που φοράμε απο πάνω (μπλούζες, φανελάκια, πουλόβερ κα) - αυτά που φοράμε απο κάτω( παντελόνια, φόρμες, φούστες, σορτς κα)

-ρούχα αντρικά - ρούχα γυναικεία

-ρούχα που δεν ντυνόμαστε (τραπεζομάντιλα) - ρούχα που ντυνόμαστε

-ρούχα ανα χρώμα

Βάλτε το παιδί να διαχωρίσει τα ρούχα ανάλογα με διάφορες ιδιότητες κάθε φορά και αφήστε το να προτείνει και αυτό άλλες κατηγορίες. Η διάρκεια δεν χρειάζεται να είναι πολύ περισσότερη απο ότι θα κάνατε για να ξεχωρίσετε τα ρούχα. Άλλωστε η επανάληψη των ευκαιριών είναι σημαντική, οπότε χρησιμοποιήστε αυτή την στιγμή σαν ευκαιρία για παιχνίδι.

Tip: Το παιχνίδι αυτό εκτός απο την γνωστική ενίσχυση που προσφέρει, δίνει και την αίσθηση της ενεργούς συμμετοχής στην οικογένεια, βοηθά στην αυτοπεποίθηση και στην εμπιστοσύνη που δείχνετε στο παιδί για τις ικανότητες του.

Απευθύνεται: Σε όλα τα παιδιά απο 2 1/2 χρονών και σε παιδιά με Δυσλεξία, Δυσαριθμησία και άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ως παιχνίδι- άσκηση ενίσχυσης της ταξινόμησης και κατηγοριοποίησης. Μπορεί να γίνει απο τους γονείς, εκπαιδευτικούς (εικονικό περιβάλλον) και θεραπευτές.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας

http://dyslexiaathome.blogspot.com



BOX ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
Θα χρειαστείτε τρία μπαλόνια, σπάγκο και μερικούς χαρτονένιους κυλίνδρους από χαρτί τουαλέτας. Μόλις φουσκώσετε το κάθε μπαλόνι δέστε το με σπάγκο και περάστε την άκρη του μέσα από τους κυλίνδρους (περίπου 2-3 στη σειρά). Όταν τελειώσετε και με τα τρία μπαλόνια δέστε τα όλα μαζί όπως δείχνει η εικόνα και κρεμάστε τα σε τέτοιο ύψος, στη μέση του δωματίου, ώστε το παιδί να μπορεί να τα χτυπήσει με τα χέρια του ή να τα κλωτσήσει σηκώνοντας ψηλά το πόδι του. Ενθαρρύνετέ το να χτυπήσει πρώτα το μπλέ, μετά το άσπρο και στο τέλος το πράσινο μπαλόνι, ή να ονοματίζει κάθε φορά ποιό χτύπησε. Δείξτε του πώς να τα χτυπά εναλλάξ και με τα δύο χέρια ή πώς να κρατήσει την ισορροπία του για να τα κλωτστήσει. Η δραστηριότητα αυτή ενισχύει τον αμφίπλευρο συντονισμό, την ισορροπία, τον αδρό συντονισμό καθώς και τον οπτικό εντοπισμό του αντικείμένου που θα πρέπει να χτυπήσει.

http://paidikaiergotherapeia.blogspot.com/


ΠΥΡΟΒΟΛΩΝΤΑΣ ΤΑ ΠΟΤΗΡΙΑ
Φτιάξτε μια πυραμίδα από 10 πλαστικά ποτήρια, όπως δείχνει η διπλανή φωτογραφία, πάνω σε ένα τραπέζι στη βεράντα ή σε κάποιο πεζούλι στην αυλή. Χρησιμοποιήστε ένα ψεκαστήρι με νερό (αυτό που χρησιμοποιούμε για να ψεκάζουμε τα φυτά ή τα ρούχα που σιδερώνουμε) και ρυθμίστε το στόμιό του, ώστε να πετά με δύναμη λεπτή δέσμη νερού. Βάλτε το παιδί να καθήσει περίπου ένα μέτρο μακρυά. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να πυροβολήσεις τα ποτήρια και να κατεδαφήσεις ολόκληρη την πυραμίδα. Η δραστηριότητα αυτή έχει κατανοητή έναρξη και λήξη, ακόμη και για τα μικρά παιδιά. Ενδυναμώνει τα δάχτυλα, καθώς απαιτείται δύναμη για τον ψεκασμό, ενώ ταυτόχρονα μαθαίνουν να υπολογίζουν την κατεύθυνση και τη δύναμη που πρέπει να βάλουν.


http://paidikaiergotherapeia.blogspot.com/


 Ας ντυθούμε

Απαραίτητα Υλικά: Ρούχα και αξεσουάρ των γονιών, όπως καπέλα, γάντια, μαντήλια, παπούτσια.

Πάμε να παίξουμε

Φορέστε αρχικά ένα από τα καπέλα και πείτε "Τι κάνετε κύριε/κυρία (πείτε το όνομα του παιδιού σας)".

Φορέστε ένα γάντι και πείτε "Τι απαλό που είναι".

Στη συνέχεια μπορεί και το παιδί να φορέσει κάτι που εκείνο θα έχει επιλέξει και να μιμηθεί τη δική σας συμπεριφορά. Για παράδειγμα μπορεί να φορέσει τα παπούτσια σας και να του πείτε " Πω, πω, πως ψήλωσες".

Σύντομα θα αναπτυχθεί μια συζήτηση μεταξύ σας και το παιδί σας θα χρησιμοποιεί με μεγαλύτερη ευχέρεια τις λέξεις. (Jackie Silberg, 2000)

Παίζω και μαθαίνω

Κίνητρο σε αυτή η δραστηριότητα είναι τα ρούχα σας, με τα οποία τα παιδιά λατρεύουν να παίζουν. Καθώς λοιπόν παίζετε, τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες για το συμβολικό παιχνίδι, ικανότητα μίμησης και μαθαίνουν νέες λέξεις.

Κωνσταντίνα Μακρή

Εργοθεραπεύτρια

Λέξεις, λέξεις, λέξεις

Απαραίτητα Υλικά: Περιοδικά, ψαλίδι

Πάμε να παίξουμε

Κόψτε από περιοδικά εικόνες με ζωάκια, τρόφιμα και μωρά.

Παρατηρήστε κάθε φωτογραφία μαζί με το παιδί σας και παίξτε με την κάθε μία.

Για παράδειγμα σε φωτογραφία με μία αγελάδα "Μουουου κάνει η αγελάδα", "Χορταράκι τρώει η αγελάδα". Μπορείτε στη συνέχεια να ρωτήσετε το παιδί σας πώς κάνει η αγελάδα, επαναλαμβάνοντας την φωνή της αγελάδας εάν χρειαστεί.

Τέλος μπορεί και το παιδί σας να διαλέξει όποια φωτογραφία θέλει και να πει κάτι για αυτήν μιμούμενο την δική σας συμπεριφορά. (Jackie Silberg, 2000)

Παίζω και μαθαίνω

Τα παιδιά μαθαίνουν μία γλώσσα ακούγοντας επανειλημμένα διάφορες λέξεις. Με αυτή τη δραστηριότητα λοιπόν τα παιδιά αναπτύσσουν τις γνωστικές τους δεξιότητες και την ικανότητα μίμησης.

http://www.lovebaby.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Designed By